Sosyal sorumluluk adına gönüllü olarak koşmayı ilke edinmiş olan TNT Express Türkiye Koşu Takımı, 2 yıldır olduğu gibi bu yıl da 16 Kasım’da düzenlenecek İstanbul Maratonu’nda, Adım Adım Oluşumu çatısı altından koşup sivil toplum kuruluşları için bağış toplayacak. Türkiye’de yardımseverlik koşuları için kurulan ilk ve en büyük sivil toplum kuruluşu olan Adım Adım, 2008’den bu yana yaklaşık 6 milyon TL tutarındaki bağışın sivil toplum kuruluşlarına aktarılmasına aracı oldu. Adım Adım, koşarak neler başarılabileceğinin algılanmasına dair ülkemizde büyük bir öneme sahip.
TNT Express Türkiye gönüllü koşu takımı koşucularından Celil Akman da bir Adım Adım üyesi. TNT Bursa Bölge Müdürlüğü’nde Kredi Kontrolör olarak görev yapmakta olan Akman’ın geçtiğimiz günlerde Adım Adım ile gerçekleştirdiği röportajı keyifle okuyacağınızı umuyoruz.

10478570_709040692496891_9085481442725481478_n

AA: ADIM ADIM’ a katılmadan önce koştuğun en uzun mesafe? Bugüne kadar koştuğun en uzun mesafe?
CA: ADIM ADIM’ a katılmadan önce koştuğum en uzun mesafe 10 Km,
Bugüne kadar koştuğum en uzun mesafe 45 Km civarı, resmi olarak ise maraton mesafesidir ( 42,20 Km )

AA: Bugüne kadar koşarken en çok keyif aldığın yarış hangisi, neden?
CA: ADIM ADIM adına ilk kez koştuğum Avrasya Maratonu’dur
İlk yarışım olmasına rağmen, bağış toplayabildiğim için yarış sonunda kendimi mutlu ve çok huzurlu hissettim,

AA: Adım Adım’ın en çok sevdiğin yanı?
CA: Hepimiz severek koşuyor, koşarken ayni duyguları paylaşıyoruz
Nereye giderseniz gidin ayni duyguları paylasan bir ADIM ADIM üyesine mutlaka rastlayabilirsiniz…

AA: Yardımseverlik Koşusu ve koşu arasındaki farkı nasıl tanımlarsın?
CA: Normal koşularda gerektiğinde koşuyu kısaltabilir ya da bırakabilirsiniz ama yardımseverlik koşularında bırakmayı kesinlikle düşünmez,
finişi görmek için de enerjinizi sonuna kadar kullanırsınız,

AA: Peki, 100 km koşmak “zorunda kalsan” yanında kimi istersin? Neden?
CA: 100 Km uzun bir mesafe olduğu için ben istesem de, yanımda ki ister mi bilemem
Tabii ki ayni duyguları paylaşabildiğim bir ADIM ADIM üyesi olabilir …

AA: Yarış bitiminde finişe yaklaştığınızda fonda hangi şarkının çalmasını isterdin?
CA: Kool & The Gang – Celebration ( Celebrate good times, come on ! )

AA: Seni bugüne kadar en çok şaşırtan bağışçın kim oldu? Neden?
CA: Bağış mektubu göndermek için geciktiğimde, benden önce davranarak “Bağış mektubunu neden göndermedin” diye sitem eden iş arkadaşım

AA: Yurt içi ve/veya yurt dışında en çok koşmak istediğin yarış hangisi?
CA: İznik / Dağ Maratonu
Hollanda / Amsterdam

AA: Bu hayal ettiğin koşuda finişte seni bekleyecek ünlüyü seçme şansın olsa kimin beklemesini isterdin? Neden?
CA: Bekletmeyi sevmem ama Usain BOLT olursa iyi olur

AA: Bunlar dışında sorup cevaplamak, söylemek, eklemek istediğin bir şey varsa belirtebilirsin.
CA: Obez yaşantıma son veren koşularıma ayrı bir anlam katan ADIM ADIM ile beraberliğimizin uzun seneler devam etmesini dilerim…

10600416_709040942496866_2688000240172357555_n